ČPP : Saznajte sve o svom automobilu i tehnici

Koliko često treba da menjam gume na automobilu?

Pre nego što ne bude kasno!

Postoje tri osnovna razloga zbog kojih treba menjati gume na automobilu:

Prvi razlog je pravne prirode:
Čim dubina šara na gumama dođe do 1,6 mm i bude vidljiv pokazatelj istrošenosti, zakonski više nemate pravo da vozite automobil sa takvim gumama.
Može vam biti izrečena kazna, a automobil oduzet.

Drugi razlog je bezbednosne prirode:
Što su više gume istrošene, to se trag kočenja na vlažnom kolovozu produžava i veća je opasnost od akvaplaninga.
Zato je vrlo važno da promenite gume pre tog ograničenja.

Treći razlog je tehničke prirode:
U slučaju pucanja, neophodno je da stručnjak pregleda gume i mesto pucanja.
Ako je do pucanja došlo na bočnom delu gume ili se na gumama pojave naprsline, tada se vaša guma više ne može popraviti i morate je zameniti.

Gume u dobrom stanju glavni su uslov bezbednosti na putu i koštaće vas manje nego da izazovete nesreću.

Zapamtite: guma je vaš jedini kontakt sa tlom!

Koliko često treba da proveravam pritisak u gumama?

Neophodno je proveravati pritisak u gumama barem jedanput na svaka dva meseca, i to iz više razloga:

Gume po prirodi stvari gube pomalo na pritisku.
Iako su skoro potpuno hermetički zaptivene, gume tubeless ipak imaju i slabe zone (ventili, prostor između gume i felne).
Može se desiti i da poseban način vožnje (stalno penjanje na trotoare...) naglašava taj prirodni gubitak.

Na gumama može doći do postepenog cepanja.
Ako u toku vožnje naletite na tup predmet, ventil može da se ošteti brže nego što je predviđeno, možete da izgubite zatvarače ventila ili ekser može da se zabije u gazište.
Reč je o brojnim događajima na koje treba obratiti pažnju.

Promene temperature utiču na veličinu molekula vazduha.
Zato će gumama zimi biti potrebno više vazduha, jer je temperatura niža, a leti manje, kada su molekuli vazduha u gumama uvećani.

Preporučujemo da redovno proveravate pritisak na benzinskoj pumpi ili u servisu da biste što pre identifikovali mogući problem na gumama i prilagodili pritisak u skladu s tim.

Zašto mi se gume vrlo brzo istroše?

Nekoliko činilaca utiču na istrošenost guma:

  • Težina opterećenja: što je teži prevezeni teret (težina praznog vozila + teret), to je veće opterećenje koje gume nose i amortizuju.
  • Vrsta pređenog puta: gume se troše više tokom vožnje u gradu i na planini (ubrzavanja, promena pravca, kočenje) nego tokom vožnje pri stalnoj brzini na ravnom i pravom autoputu.
  • Stil vožnje: što vam je način vožnje više isprekidan, oštar i sa naglim pokretima, više ćete opteretiti gume.
  • Stanje trapa vašeg vozila (amortizeri, kočioni sistem, izbalansiranost točkova, pritisak u gumama...). Dakle, novo vozilo troši gume u manjoj meri od vozila koje je u lošem stanju.
  • Godišnje doba, model i marka guma na vašem automobilu: što je mekša gumena smesa, to ćete više trošiti gume.

Od svih ovih činilaca zajedno zavisi koliko će se brzo ili manje brzo trošiti gume na automobilu. A kao što ste videli, stepen trošenja se menja u toku vremena.

Zašto su moje gume toliko skupe?

Veliki broj vozača se pita: "pa koliko koštaju moje gume?"

Bilo da je reč o letnjim, zimskim ili gumama za sve sezone, teško je na to pitanje dati odgovor bez više dodatnih podataka.

Naime, na cenu guma utiče nekoliko kriterijuma:

  • Prečnik felni.
  • Dimenzije i veličina guma.
  • Željena marka.
  • Profil odabranih guma.
  • Sezona guma.
  • Uzimate li osiguranje za gume ili preuzimate rizik na sebe.

Ukratko, shvatili ste da guma može da košta od nekoliko evra do više stotina evra.

Bolje je da kupite gume na našem sajtu i budete sigurni da ste dobili dobru preporuku, nego da gubite vreme i odgovarate na sva ova pitanja.

Da li je obavezno imati lance za sneg?

Uloga lanaca za sneg je (osim toga što je obavezno imati ih) da vam pruže bezbednost čak i u ekstremnim uslovima snega i leda na putu.

Zahvaljujući lancima za sneg, moći ćete da u svim vremenskim prilikama zadržite kontrolu nad vozilom.

Vožnja u zimskom periodu ili na planini ne mora biti stresna.

Najvažnije je i neophodno, dakle, da lance za sneg obezbedite pre nego što krenete na put.

Zakon je jasan: oprema nije obavezna, osim ako signalizacija to ne nalaže.

Lance morate držati u prtljažniku jer su u pojedinim zonama lanci obavezni.

Mogu li da promenim dimenziju svojih guma ili da montiram bilo koju veličinu na automobil?

Upravo ste kupili novi automobil i želite da promenite veličinu guma ili veličinu felni.

To je moguće pod izvesnim uslovima:

  • Uzmite početne dimenzije.
  • U našoj tabeli odgovarajućih veličina navedene su sve homologacije.
  • Izlistaj sve moguće homologizirane dimenzije.
  • Kada ste odabrali nov komplet, proverite da li je kompatibilan sa sadašnjim točkovima ili novim felnama.
  • Posetite naš sajt da biste pronašli gume ili kompletne točkove

Dakle, bez obzira na prvobitnu motivaciju (da promenite izgled automobila, pronađete opremu za zimu ili uštedite), GumeLider će vas savetovati i pronaći za vas moguća rešenja.

Ali pazite, treba poći ne od sadašnje opreme vašeg automobila, već od dimenzije guma koju je homologizovao proizvođač automobila. Ne zaboravite da poštujete indikatore brzine i opterećenja vaših originalnih guma.

Šta je to originalni komplet guma?

Originalni komplet guma na vašem vozilu je komplet koji je konstruktor automobila odabrao kada je dizajnirao, sklapao i standardizovao vozilo.

Bilo koja druga oprema nije originalna, ali može biti homologizovana.

To znači da ta veličina može biti montirana na vozilo bez opasnosti ili rizika za vozače ili putnike.

Koja je originalna oprema za gume na mom automobilu?

Originalni komplet točkova (ili originalna oprema) su veličina, marka i model guma koji su bili na automobilu kada je isporučen nov.

Nije obavezno zadržati originalni komplet

Sledeće oznake pokazuju da li je guma bila dizajnirana za određeni automobil (oznake su naznačene na bočnom delu gume i u opisu proizvoda):

  • Gume Alfa Romeo: bočna oznaka AL
  • Gume Aston Martin: bočna oznaka AM8, AM9, AMS, AMP
  • Gume Audi: bočna oznaka AO ,RO1, RO2, B, EZ
  • Gume Bentley: bočna oznaka B, B1, BC, BL
  • Gume BMW: bočna oznaka *, M3
  • Gume Citroën: bočna oznaka SI
  • Gume Chrysler: bočna oznaka C1
  • Gume Ferrari: bočna oznaka F, K1, K2, K3, KA
  • Gume Fiat: bočna oznaka G1
  • Gume Ford: bočna oznaka FI, FO
  • Gume Mazda: bočna oznaka DZ, EZ
  • Gume Jaguar: bočna oznaka JRS, J
  • Gume Lamborghini: bočna oznaka L
  • Gume Lancia: bočna oznaka LZ
  • Gume Lotus: bočna oznaka LS
  • Gume Mazda: bočna oznaka DZ, EZ
  • Gume McLaren : bočna oznaka MC, MC1
  • Gume Maserati: bočna oznaka K1, K2, K3, KA
  • Gume Mercedes: bočna oznaka MO, MO1, MOE, G1, EXT
  • Gume Mitsubishi: bočna oznaka MZ
  • Gume Opel: bočna oznaka OP
  • Pneus Porsche: bočna oznaka N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6
  • Pneus Renault: bočna oznaka G1, RE
  • Gume Seat: bočna oznaka SE
  • Gume Subaru: bočna oznaka CZ
  • Gume Suzuki: bočna oznaka SU
  • Gume Toyota: bočna oznaka DZ, MZ
  • Gume Volkswagen: bočna oznaka VO, V0, VW, G

Kada menjate gume, proverite da li su iste gume namontirane na istu osovinu da biste izbegli vibracije i nestabilno kretanje na putu.

Za sportske automobile i automobile visokih performansi preporučujemo da koristite tip guma originalnih oznaka proizvođača.

Zašto treba menjati ventile?

Ispravan ventil na gumama garantuje da će gume ostati pod pritiskom.

Tokom godina i nakon pređenih kilometara, ventil od kaučuka se troši.

Vrlo je važno da promenite i taj ventil kada menjate gume.

Metalni ventili mogu da ostanu ispravni tokom više godina vožnje.

Kada menjate gume, vulkanizer ipak mora da proveri i stanje tog ventila.

Kako da znam koja je veličina mojih guma?

Tačna veličina guma navedena je na bočnoj strani pneumatika.

Tamo ćete pronaći sve informacije koje treba da znate da biste ispravno zamenili gume.

  • Širina (izražena u milimetrima)
  • Visina, poznata i kao serija (izražena u %)
  • Prečnik felne (izražen u inčima/colima)
  • Indeks opterećenja
  • Indeks brzine

Na primer: 225/45R17 94W znači:

  • Širina guma: 225
  • Serija: 45
  • Prečnik: 17
  • Indeks opterećenja: 94
  • Indeks brzine: W