Kliknite ovdje za pretragu

Pritisak guma za trke

Donja tabela detaljno pokazuje pritisak prilagođen vožnji tokom trka, takav se pritisak ni u kom slučaju ne može odobriti za upotrebu na cesti. Dakle, obavezno je ponovo uspostaviti početni pritisak čim siđete sa staze.

Navedene jedinice pritiska služe kao smernice. Probni vozač je slobodan da ih menja u skladu sa svojim potrebama i mehaničkim ograničenjima. Pritisak se mora prilagoditi prema 0,15 bara za veću preciznost.

Da nebi rizikovali nepravilnu istrošenost DOT sertifikovanih guma, pritisak ne sme biti prenizak. Zbog slabe naduvanosti, pojavljuje se mali krug istrošenosti na bloku ramena. Odgovarajuće naduvavanje omogućava da se smanje rizici.

Ponašanje vozača je svakako najvažniji parametar kako bi se osiguralo ujednačeno trošenje.

Vrsta vozilaPozicijaPritisak
Vuča napredNapred2,4 / 3,15 bar
Natrag2,1 / 2,8 bar
Motor napred/ Vuča natragNapred2,4 / 3,15 bar
Nazad2,1 / 2,8 bar
Motor nazad/ Vuča nazadNapred2.4 / 3.15 bar
Iza2,4 / 2,8 bar

Kako smanjiti ili povećati podupravljanje ili preupravljanje?

Donja tabela prikazuje detalje promena u gumama i geometriji koje su prilagođene takmičarskoj vožnji, one se ni u kom slučaju ne mogu odobriti za upotrebu na cesti. Dakle, preporučuje se da se ponovo postave početne mere čim siđete sa staze.

Podešavanje Smanjenje podupravljanja Smanjenje preupravljanja
Pritisak guma napred Viši Niži
Pritisak guma natrag Niži Viši
Širina gume napred Veća Manja
Širina gume natrag Manja Veća
Nagib prednjih točkova Pozitivniji Negativniji
Nagib stražnjih točkova Negativniji Pozitivniji
Ugao prsta napred Otvoreniji Zašiljeniji
Ugao prsta natrag Zašiljeniji Otvoreniji
Ugao pravca napred Pozitivniji Negativniji
Vešanja napred Smekšati Stvrdnuti
Vešanja nazad Smekšati Stvrdnuti
Stabilizatorska traka napred Fleksibilnija (tanja) Robusnija
Stabilizatorska traka nazad Robusnija (deblja) Fleksibilnija
Podjela težine Više težine napred Više težine nazad

Vožnja tokom kišnog vremena

Preporučuje se da povećate pritisak guma za 0,4 do 0,7 bara u odnosu na pritisak na suvom putu kako bi se izbegao rizik od akvaplaninga.

Da vas podsetimo: akvaplaning se dešava kada se formira sloj vode između gume i ceste. Taj sloj može odvojiti gumu od ceste te uzrokovati gubitak vučne sposobnosti.

Povećanje pritiska zaokružuje bočnu stranu gume smanjujući amplitudu ugiba.

Na taj način kontaktna površina postaje tanka i uska. To omogućava da se skulpture gume održe otvorenim za optimalnu evakuaciju vode.